Problemer i Dynamicweb administration
Hvis du har problemer i Dynamicweb administrationen kan du her se hvordan du kan løse det:
Husk at du skal bruge en af de understøtte browsere.
Dynamicweb administrationen understøtter Internet Explorer 10-11 samt Firefox og Chrome på Mac og PC.
Vigtigt om kombatibilitetsvisning:
Explorer har en kombatibiletsmode funktion der får browseren til at fungere som en anden version, eks. IE 7. IE må ikke køre i kombatibilitets mode. Tryk F12 for at æbne Udviklerværktøjer og klik på Edge/IE til højre. I dropdown menuen skal der være valgt Edge.
Du kan ikke logge ind, log ind siden ser mærkelig ud, kan ikke åbne afsnit eller andre fejl
Dynamicweb opdateres løbende med nyere versioner, som indeholder ændret indhold i nogle af de filer som browseren henter for at vise administrationen.
Din browser gemmer indholdet i browserens cache (hukommelse) og bruger den gemte udgave næste gang du logger ind.
Det kan give problemer med visninger og funktioner når de gemte filer bliver brugt i stedet for den nye.
Løsning er at slette din browser cache - se her hvordan:
Tømning af browsercache:
Firefox:
- Klik på menu-knappen og vælg "Indstillinger".
- Vælg "Avanceret".
- Klik på "Netværk"-fanen.
- I sektionen "Cache af webindhold" vælg: "Ryd nu".
Chrome:
- Klik på Chrome menuen i browserens toolbar.
- Vælg Indstillinger.
- Vælg Historik.
- Vælg Ryd browserhistorik.
- Kryds af ud for det data, du vil slette. Vælg Ryd disse data fra "Altid".
Explorer:
- Log ud af Dynamicweb
- Klik på Funktioner (Evt. tandhjul yderst til højre i værktøjslinien)
- Klik Internetindstillinger
- Vælg fanen Generelt
- Klik Browerdata - Slet
- Vælg alle muligheder til undtagen "Bevar data om favoritsteder"
- Klik Slet
- Vent til du får at vide at de er slettet
- Genindlæs siden
Nulstil Explorer:
Virker ovenstående ikke kan du prøve dette.
- Klik på Funktioner (Evt. tandhjul yderst til højre i værktøjslinien)
- Klik Internetindstillinger
- Vælg fanen Avanceret
- Klik Nulstil indstillinger for Internet Explorer til standard ved at klikke Nulstil
- Sæt flueben ved 'Slet personlige indstillinger' og klik Nulstil
- Luk alle Explorer vinduer
- Genstart computeren
Ultimativ tømning af cache i Explorer:
Hvis standard tømning af cache ikke er er nok kan du bruge Ccleaner til at tømme din computer for cache. Den er meget mere grundig end den der er indbygget i browseren.
Programmet er ved installation sat op til som std. at installere genveje på skrivebord og Startmenu, genveje i Context menuen samt installere Google Chrome og gøre den til din standard browser. Dette kan du fravælge i administrationen.
Når du starter programmet skal du vælge at tømme/slette følgende:
- Midlertidige internetfiler
- Cookies
- Historie
- Cache
Ovenstående løser ikke problemet
Hvis ovenstående ikke hjælper så send en mail til mail@soegaard-co.dk med beskrivelse af problemet, hvilken side det sker på, skærmdump, browser type og version.
Dine system informationer kan du sende via denne side, enten som en mail eller ved at gemme en pdf som du vedlægger din fejlbeskrivelse.
Du kan også bruge programmet Jing til at lave en lille video hvor du viser problemet. Den gemmes online og du kan så sende et link til den.
Indtil vi finder en løsning, og hvis problemet er Internet Explorer, kan du bruge Firefox i stedet.